Wednesday, January 6, 2010

悼念过去一年


Well, well, 一日又一日,一年又一年,日子还是一样过... ...
过得怎么样,我也说不上来... ...

I felt I have done a lot of things, but I don't know what I've done... ... and I know I can do much more.

I went on a few voluntary work... not much just a few... and I know I can do much more and much better.

I was looking for money, then ended up in teaching.... Yeah, I found some but only some... I know I can do much better.

I put a little bit of effort and courage in pursuing my dreams... not much just a very very very little bit... but I haven't seen any outcome... and I know I can do much better.

I bought a guitar at the end of 2009, and still it is there, haven't started learning... and I know I can do much better.

I ate a lot of food, but I don't remember what I've eaten... ... (I'm certain that I ate a lot... especially the time when standing on a scale...) and I know I have to stop...

2009 平静,平淡的一年,我只能说我还可以做得更好。 而至少在今年的最后我看到了那一片海。那一片最美丽,最让我倾心的海。
平静的它是平和,是温柔,是气质的美丽,让人的心也好平静。
汹涌的它是狂野,是那么的不顾一切,是那么有个性的美丽,让人不禁对它敬畏。
听说那一片海叫南极海... ... 遥远的另一端就是南极... ...
站在这里我看不到南极,却深深感受到南极的美。

其实平静也没什么不好... ...

4 comments:

  1. 干嘛用“悼念”啊?好像很悲这样……起码是平静的一年,不是吗?

    ReplyDelete
  2. hahaha.. 不是悼念难道怀念吗?? 因为不知道该怀念什么所以才悼念咯!!! hahaha.... 希望今年你会来 SYDNEY 带给我不平静的一年... hahahha

    ReplyDelete
  3. 我这样“惨”的一年,我都不会用悼念啦,还轮不到你用啦~真的没有什么好怀念?不然用“回顾”嘛不错……

    亲爱的,不好意思啦,临时又更改行程,这次不能去sydney了……6月吧!我已经跟芷卉说冬天一定要去你们那边闹一闹~我可是很期待去你们那儿煮火锅聊八卦~哈哈……肯定让你今年写回忆录的时候,标题有“超级开心”四个字……

    ReplyDelete
  4. 亲爱的,六月我还打算回sibu叻..... 要不然等你term break 的时候咯.. =)

    ReplyDelete